Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 4. yilinda
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :

Kitaplık > Saban Kuzgun > Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri > l- Muharref incillerde Görülen Diğer Çelişkiler

l- Muharref incillerde Görülen Diğer Çelişkiler

İndîlerde bu anlatılan ve ortaya konulan noktaların dışında da bir takım çelişkiler ve farklılıklar daha mevcuttur. Bunlardan bir kaçını zikrederek konuyu bitirmeye çalışacağız:


1- Hz. İsa, gölün karşı yakasında Gadaraiıların veya Gera-salıların ülkesine varınca, Matta'ya göre cinlere tutsak olmuş iki deli ile karşılaşmıştır. Markos ve Luka'ya göre cinlere tutsak olmuş sadece bir deli ile karşılaşmıştır(280).


2- Hz. Isa Eriha'dan ayrılırken, Matta'ya göre yolun kenarında oturan iki kör adam kendisinden yardım istemiştir. Markos ve Luka'ya göre ise yolun kenarında oturan sadece bir kör adam kendisinden yardım istemîştir(281).


3- Yahudilerin Hz. İsa'dan delil göstermesini istemelerine karşılık, Markos İncilinde onlara asla delil gösterilmeyeceği


279) Ki tab-ı Mukaddes, ya/Mm», 19:31


280) Kitab-ı Mukaddes, Matta. 8 : 28-29 ; Markos, 10: 46-52 ; Laka. 18:35-43


281) Kitab-ı Mukaddes, Matta, 21 : 29-30; Markos, 10 :46-52 ;Ltıka,


18: 35-43


338


haber verildiği halde, Matta'da onlara Yunus peygamberin delilinin gösterileceği ifade edilmektedir(2S2).


4- Hz. İsa'nın kabre konulduktan bir süre sonra kabirden çıkışına Yuhanna İnciline göre. Havariler çok şaşırmışlardır. Bu İncilin naklettiğine göre Havariler böyle bir olayı asla beklemiyor ve ummuyorlardı. Halbuki Sinoptik İndilere göre Havariler, Hz. İsa'nın kabre konulduktan üç gün sonra dirilip kabirden çıkacağını biliyorlardı. Çünkü Hz. İsa çarmıha gerilmeden önce defalarca bunu onlara söylemişti(283).


»


5- Sinoptik İndilere göre Petrus ve arkadaşları, Hz. İsa'nın davetinin ilk günlerinde onun mucizesi ile ağlarını balıkla doldurmuşlar ve denizdeki fırtınadan kurtulmuşlardır, Yu-hanna'ya göre bu hadise, Hz. İsa'nın davetinin ilk günlerinde değil, yeniden dirilip kabirden çıktıktan sonra olmuştur(284).


6- Hz. İsa, Kefernahum'da vermiş olduğu meşhur dağ vaazından sonra Matta'ya göre önce bir cüzzamlıyı, sonra yüzbaşının hizmetçisini iyi etmiştir. Lukaya göre ise ilk önce Petrus'un kaynanasını, sonra diğer hastalan tedavi etmiştir. Luka, yüzbaşının hizmetçisinin tedavisinden bahsetmez(285),


7- Hz. İsa'nın, öldükten sonra dirilttiği havra reisinin kızı konusunda Matta İncili, reisin, kızını diriltmesi için kızı öldükten sonra Hz.îsa'yı çağırdığını haber verirken; Markos


282) KiUvb-ı Mukaddes,Matta. 12: T>9-4\; Markos, % : 11-12 ; Luka, 11 : 24-26


283} Kitab-ı Mukaddes, Yulıanna, 20 : 19 ; Matta, 16 : 21 ; Luka. 9 : 22; Markos. 8:31


284) Kitab-ı Mukaddes,Matta.4: 18-22 ;Markos, 1: 16-20 ; Lu/ta,5 : 1-12; Yulıanna, 2\ : 1-14


285) Kitab-ı Mukaddes, Ma«o, 8:1-15 ; Luka. 4: 38-40


339



incili, havra reisinin, kızı henüz ölmeden, tam ölmek üzere iken Hz. isa'yı çağırdım haber vermektedir(286).


8- Hz. Yahya'nın yediği şeyler konusunda Matta İncili, "Yahya yemiyerek, içmeyerek geldi" derken, Markos İnciîi, "Yahya deve tüyü giymişti, belinde kuşağı vardı, çekirge ve yaban balı yerdi" demektedir(287).


9- Luka İnciline göre, şarap, içip sarhoş olmak, "çünkü rabbin gözünde büyük olacak, şarap ve içki İçmeyecek" denilerek yasaklandığı, sarhoşluk veren herşeyin içilmesinin ve kumarın haram olduğu bildirildiği halde, Yuhanna incilinde Hz. tsa Kana düğününde misafirler için mucize göstermek sureti ile suyu şaraba çevirmiş, ve insanların bol bol şarap içmesini sağlamışhr{288).


10- Hz. İsa'nın üzerine güzel koku saçan kadın ile ilgili olarak:


a) Markos'a göre kadın, kokuyu hamursuz bayramından iki gün önce dökmüştür. Yuhanna'ya göre ise kadın kokuyu hamursuz bayramından altı gün önce dökmüştür,


b) Matta ve Markos'a göre koku dökme olayı Simun'un evinde olmuştur. Yuhanna'ya göre ise Mecdelli Meryem'in evinde olmuştur.


c) Matta ve Markos'a göre kadın, kokuyu HzJsa'nın başına dökmüştür. Yuhanna'ya göre ise kadın kokuyu Hz. İsa'nın ayaklarına dökmüştür.


286) Kilab-ı Mukaddes, Matta, 9:18; Markos, 6 : 2-22


287) Kitab-ı Mukaddes, Matta, 11:18; Markos.! : 6


288) Kilab-ı Mukaddes, Laka, l : 15;2f : 34 ; Yuhanna. 2 : 1-8





d) Matta'ya göre, kadının bu güzel kokuyu Hz. İsa'nın üzerine dökmesine öğrencileri karşı çıkmışlardır. Markos ve Yuhanna'ya göre ise sadece daha sonra ihanet edecek olan Ye-huda Iskaryot karşı çıkrmştır(289).


Dört İncil dikkatle incelendiği zaman şimdiye kadar sayılan çelişki ve farklılıkların yanısıra onlarda daha başka birçok farklılık ve çelişkilere rastlamak mümkündür. Bu kadar çelişki ve farklılığın bulunduğu, tutarsızlıklarla dolu bu dört incil, nasıl oluyor da ruhu'l-kudüs kendilerine tecelli etmiş ve ilhama mazhar olmuş kimseler tarafından hatasız, eksiksiz ve birbirini tamamlar mahiyette yazılmış kitaplar olarak kabul edilebiliyorlar? Bu çelişkiler, farklılıklar ve tutarsızlıklar yoksa hata kabul edilmiyorlar mı? Bunlardan bir tanesi dahi, içinde yer aldığı kitabın güvenilirliğini zedelemeye yeterken, indilerde bu tür yüzlerce eksik ve hatanın bulunması. İndilerin senet ve metin yönünden sahih, kutsal kitaplar olarak değerlendirilmesinin imkânsızlığını ortaya koymaz mı?


Tek tek tesbit edilen bu çelişki ve tutarsızlıklar ciddî ve titiz bir çalışma sonunda ortaya konulmuş gerçeklerdir. Bunun için sabırlı ve yorucu bir çalışma yapmak gerekmiştir. Dört încilde yer alan hususları bütün İndilerin sayfalarını açıp her konuyu teker teker karşılaştırmadan, onlardaki bu farklılıkları ve tutarsızlıkları anlamak mümkün değildir. Ancak bu şekilde karşılaştırmalı olarak yapılacak olan bir çalışma sonunda gerçekler birer birer ortaya çıkmaktadır.


Biz bu çalışmamızı, dört Inciiin Türkçe, Arapça ve Ingiliz-ceye yapılan tercümelerini birbirleri ile karşılaştırmak sureti ile yaptık. Eğer çalışmaya ilk orjinal Yunanca incil kopyalann-


289) Kitab-ı Mukaddes, Malta. 26: 6-12 ; Markos, 14: 3-8 ; Yuhanna, 12: 1-8


340


341





dan başlanarak, bunlarla, daha sonraları yazılmış olan el yazması kopyalan karşılaştırmak sureti île, İndilerin yazma nüshaları arasındaki farklılıklar tesbit etmeye çalışılsa bu hacimde bir kitap değil, birkaç ciltlik bir eser ortaya çıkar. Ancak bunun yapılabilmesi için ilk şart, klasik Yunancayı iyice öğrenmektir. Yunancayı bilmeden (hatta daha iyi bir karşılaştırma yapabilmeklçırTYlmancaya ilâve olarak Latince ve teranîce^de bilmek gerekir) İncil yazmaları üzerinde derin bir araştırma j-apmak imkânsızdır. Biz bu- konuda yeni yetişen genç araştırmacıların bu boşluğu doldurarak gerekli çalışmaları yapacaklarına inanıyoruz-








342
Saban Kuzgun - www.ihya.org - Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri


Eserin yazarı Saban KuzgunEser: Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri

03.11.2009 tarihinden beri 3417 defa okundu. Son gösterim: 17.07.2019 - 01:48

Kitaplardan Konular

· KITAB-I MUKADDESTEN SEÇMELER
· 3 - MİLAT SONRASI İLK YÜZYILLARDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· SONUÇ
· 4) Muharref İncillere Göre Hz.îsa'nın İncir Ağacına Lanet Olayı
· e- Muharref İncillerde Kızı için Yardım isteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi ile İlgili Çelişkiler
· 4- BARNABA İNCİLİ
· 3- DÖRT İNCİLİN YAZILIŞ TARİHLERİ
· 1- ÎNCÎLLERİN TEKLİCî VEYA ÇOKLUĞU MESELESİ
· 3) Muharref İncillere Göre Gelecekte Olacağını Haber Verdiği Hadiseler
· h- Muharref İncillerde Hz.İsa'nın Kudüs'e Giderken Bindiği Hayvan Konusundaki Çelişkiler




Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber