Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 4. yilinda
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :

Kitaplık > Saban Kuzgun > Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri > 1) Hz.îsa'nın Gençliği Hakkında indilerde Bilgi Olmayışı

1) Hz.îsa'nın Gençliği Hakkında indilerde Bilgi Olmayışı

Her dört İncilin muhtevası İyice incelendiği zaman hemen göze çarpan birtakım eksiklikler ve tutarsızlıklar görülür. Bu tutarsızlık ve eksikliklerin en çok görüldüğü alan, Hz.îsa'nın tebliğ döneminden Önceki hayatına ait olan kısımlardır. İki İncilde. doğumu ve oniki^yaşma kadarki hayatı çelişkili bir biçimde anlatılan Hzjsa'nm, vücut yapısı, şekli ye tipi hakkında hiçbir bilgi yoktur. HzJsa, uzun boylu muydu, orta boylu muydu, yoksa kısa boylu muydu, şişman mıydı, yoksa zayıf mıydı, yüz şekli nasıldı? Bu hususta İndilerin hiçbir şey yazmaması, bu kitaplar hakkında büyük şüpheler


221


uyandırmaktadır. Görgü şahitleri acaba neden bunlarryazma-mı şiardır? Bu yazarlar, belirli konuları tekrarJekrar yazdıkları halde bu noktada niçin s uşkunlar? _ Yoksa onlar, Hz. İsa'yı gözleri ile görmediler mi? Eğer onlar, Hz.isa'nın gerçekten görgü şahitleri olsalardı, onun vücut yapısını, boyunu tipini vb. şeyleri elbette yazarlardı(lOO).


Ayrıca İndilerde Hz. İsa'nın oniki yaşından sonraki gençlik hayab hakkında da bilgi bulmak imkânsızdır. Onun, oniki yaşından otuz yaşına kadarki hayatının nasıl geçtiği, bu dönemde annesi ve ailesi ile ilişkilerinin derecesi, eğitimi, cinsel hayatı vb. hususlar İndilerde tamamı ile ihmal edilmiştir. AcabajngJ^azajlarılJzJsjr^^ yıllık JTay_atnn npH_pn_gusarak germişlerdir? Matta ve Luka'da oniki yaşına kadarki hayatı hakkında edinebildiğimiz bölük pörçük ve çelişkili bilgiler, oniki yaşından itibaren pıçakia kesilir gibi kesilmekte, bu înciller, onsekiz yılı susarak geçtikten sonra bütün ağırlığı son üç yıllık hayatına vermektedirler. Aslında bütün ömrü otuzüç yıl olan bir kimseyi iyi tanıtabilmek için, bu onsekiz yılın büyük önemi vardır. Eğer bu kadar uzun bir zaman anlatılmadan geçilirse, bu kişi tam anlamı ile anlatılmış olamaz. Hadiseye bu yönü ile baktığımızda İndilerin, Hz.İsa'nın hayatını yeterince anlatamadıklarını, bu noktada eksik kaldıklarını görürüz.


Hz.İsa'nın hayatından onsekiz yıllık bîr sürenin anlatılmadan geçilmesi ve ortaya çıkan boşluk, her türlü tefsire müsait bir durum ortaya koymaktadır. Belki de İncil yazarları psikoloji ilmini iyi bilmediklerinden, bu boşluğu doldurmayı akıl edememişlerdir(lOl). İncil yazarlarının bıraktıkları bu boşluk uzun süre doldurulamamış, bu konuda


100) M. Saidî, a.g,e., s.12


101) M. Y. Şelebî, a.g.e., s. 54


222


yapılan araştırmalar neticesinde İndilerde ve diğer Hristiyan j kaynaklarda hiçbir şey bulunamamıştı. Ancak, son elli yıl zar- / fında durum birdenbire değişmiş ve 1947 senesinde fevkelâde bir durum ortaya çıkmıştır. Hz.îsa'nın oniki yaşından otuz yaşına kadar geçen hayatının onsekiz yıllık süresi zarfında ne ile meşgul olduğunu araştıran ve onun hayatının karanlıkta kalan bu dönemini aydınlatmaya çalışan ilim adamları, bir- \ denbire aradıkları malzemeyi buldular. 1947 yılında Filistin'de Lut gölü çevresindeki Tillo mağarasında bulunan Atinalı bir Yahudi cemaatine ait kütüphane ile bu kütüphanede- V ki yazma belgeler, herkesi hayrete ve dehşete düşürmüş- ' tür(102). "Lut Göiü Yazmaları" adı İle bilinen bu belgeleri inceleyen bilim adamları, Hz.îsa'nın hayatının onsekiz yıllık gençlik döneminin bu mağaradaki kütüphanede geçtiğini tesbit etmişlerdir, gulunan vesikaları araştıran bilim adam-ları, Hz. İsa'nın sözleri ve öğretileri ile, Atinalıların "Mualli-tnu/raerrMakabını taktıkları felsefî önderlerinin fikirleri arasında ürkütücü bir benzerlik bulmuşlardırÇL 03). Böylece, daha önce Hz. İsa'nın hayatında tehlikeli olarak belirttiğimiz bu boşluğun nasıl doldurulduğunu da görmüş oluyoruz. Bu yeni durum, şimdiye kadar ileri sürülen bazı tezleri de çürütür niteliktedir.


Şimdiye kadar yapılan çalışmalarda Hristiyan inancı ile Yunan felsefesinin temasa gelişinin, en az Hz.İsa'dan 250 yıl sonra meydana geldiği, üçüncü yüzyılda İskenderiye felsefe okulunun, Hristiyan İnanç sistemini etkilediği şeklinde görüşler ortaya atılmıştı. Ancak, şimdi bazılarına göre bu tez tamamı ile geçerliliğini yitirmiştir. Bahsedilen temas, 250 yıl


102) Ahmed Abdmahhab&akikatu't-Tebşir Beyne'l-Madl ve'l-Hadır, s. 9


103) Bu konuda daha fazla bilgi için bkz, Charles Potter J7w Los! Years afJesus Revealed, New York, ?


223


sonra değil, bizzat HzJsa zamanında gerçekleşmistir._Bu_arasj-turnacıların iddialarına göre HzJsa, oniki.yaşından itibarejı bi£ Yunan felsefe okununa gitmiş orada Sokrat, ArjstoveEf-latungibi^filozofların fikirlerini öğrenmiştir.BizegöreHzTlsa, vahye mazhar bir peygamber olarak filozoflann fikirlerini öğrenmeye muhtaç değildir.
Saban Kuzgun - www.ihya.org - Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri


Eserin yazarı Saban KuzgunEser: Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri

03.11.2009 tarihinden beri 3813 defa okundu. Son gösterim: 23.03.2019 - 10:01

Kitaplardan Konular

· 6) Muharref incillere Göre Hz.isa'nm İnsanı, Kendi Bedenine Eziyet Etmeye Teşvik etmesi
· f- Muharref İncillerde Hz.Isa'nın
· 1- DÖRT İNCİLİN DÎLİ
· 6- DÖRT İNCİLİN MUHTEVASI
· B - KITAB-I MUKADDESİN TASNİFİ
· 3) Muharref İncillere Göre Annesine ve Kardeşlerine Karşı Tutumu
· 12) Muharref İncillere Göre Hz.Isa'nın Sözlerinde Servet Düşmanlığı ve Tembellik
· 9) Muharref încillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayırimi
· 2) Muharref İncillere Göre Cinleri Çıkarması veya Kovması
· c- Muharref Dört İncilde Geçen Hz.İsa'mn Vaaz ve Nasihatleri




Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber