Kitaplar | Konular | Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri
6) Muharref incillere Göre Hz.isa'nm İnsanı, Kendi Bedenine Eziyet Etmeye Teşvik etmesi
İndilerde HzJsa'nm söylediği iddia edilen sözlerde insan manbğjna aykırı öyle acaip ifadeler vardır ki, bir insanın bu sözleri kabul etmesi imkânsızdır. Sinoptik İndilerde Hz. isa'nın şöyle söylediği iddia edilmektedir: "Kim bana iman eden bu küçüklerden birini günaha düşürürse, onun boynuna kocaman bir değirmen taşının asılıp denize atılması kendisi için daha iyi olur. Eğer elin seni günaha sokarsa onu kes.
168) Kitab-ı Mukaddes, Markos, 5 :1-20
268
Çolak olarak senin için hayata girmek, iki elin olarak cehenneme, sönmez ateşe atılmaktan daha iyidir. Eğer ayağın sürçmene sebep olursa onu kes. Senin için topal olarak hayata girmek, iki ayağın olarak cehenneme atılmaktan daha iyidir. Eğer senin gözün sürçmene sebep olursa onu çıkar. Senin için bir gözün olarak Allah'ın rnelekutuna girmek, iki gözün olarak cehenneme atılmaktan daha iyidir"(169). Hz. İsa'ya nisbet edilen bu ifadeye göre bîr İnsan, gözü ile bir günah İşlerse gözünü çıkarmalıdır, eli ve ayağı ile bir günah işlerse, elini ve ayağını kesip onları bedeninden atmalıdır, incil mantığına göre o İnsanın, günahkâr hali ile iki gözlü, İki elli ve iki ayaklı olarak hayatim devam ettirmesinden, tek gözlü, bir elli ve bir ayaklı olarak kalması onun için daha iyi olacaktır. Bu ne demektir? Acaba gözün işlediği suçun cezası o gözü çıkarmak mıdır? Ellerin ve ayaklann işlediği günahların cezası eli ve ayağı kesmek midir? Bu kuraî, büyük küçük her günah için uygulanacak mıdır? Bir insanın elini, ayağını vücudundan kesip ayırması, gözünü çıkarıp atması o insanın hayatı için bir tehlike teşkil etmez mi? Bir insan herhangi bir günah işlemekle bu uzuvlarım keserse, arkasından başka bir günah daha işleyince ne yapacaktır? İkinci elini ve ikinci ayağını da kesecek mi, ikinci gözünü de çıkaracak mı?
Yukardaki sorulara şu şekilde cevap verilmek istenebilir. Hz.İsarnın bu sözleri ile kasdi gerçekten gözü çıkarmak, eli ve ayağı kesmek değil, insanları günah işlemekten uzaklaştırmaktır. O, "Vücudunuzun bu uzuvları ile günah işleyeceğinize onları kesin atın daha iyidir" demek istemiştir. Ancak muharref İndilerde nakledilen şekle göre "Gözünüzle günah işleyeceğinize onu çıkarın, eliniz ve ayağınızla günahkâr olacağınıza onları kesin atin" denmemiş, aksine "Bunlarla bir
169) Kitab-ı Mukaddes, Markos, 9 : 43-47
269
günah işlerseniz onlan vücudunuzdan çıkarın, kesin" denmiştir. İncil metinlerinden anlaşılan ma'na, İşlenen suçların cezası elleri, ayakları kesmek ve gözleri çıkarmaktır. Her günah işleyen kendi kendini bu şekilde cezalandırjrsa toplumun durumu nereye varır? Körler, topallar ve çolak insanlarla dolu bir cemiyet sağlıklı bir cemiyet olabilir mi? Hele bir insanın Hz. İsa'ya İman edenlerden birini günaha sokması karşısında, günaha sokan bu kişinin, boynuna değirmen taşının asılıp denize atılması o kişi için nasıl daha iyi olabilir? Adamın tevbe edemeden, yaptığı hatayı telafi edemeden ölmesi, onun için neden daha iyi olsun? Ayrıca Ölümü gerektiren bu günah hangi günahtır, bu günahı işleten kişinin o günahın bedeli olarak denizde boğulması mı gereklidir? Günahı işleten kişinin, işlettiği günahın zararlarını telafi etmesi için onun yaşaması Ölmesinden daha iyi değil midir?