Kitaplar | Konular | Dört Incil Farkliliklari ve Celiskileri

3) Muharref İncillere Göre Annesine ve Kardeşlerine Karşı Tutumu

İndilerde Hz.lsa'nın, annesi, üvey babası ve kardeşleri ile münasebetleri hakkında yeterli bilgi bulunmamaktadır. İki İndide Hz.İsa'nın soy kütüğü(şecere)nün geniş bir şekilde verilmesine rağmen (159), bu İndilerde ve diğer iki indide onun aile fertleri ile ilişkileri konusunda yeterli bilgilerin bulunmadığını müşahede etmekteyiz. Matta ve Luka İndilerinde geçen soy kütüğüne göre, Hz.İsa'nın babası Marangoz Yu-suf'tur(160). İndilerde Hz. İsa'nın üvey babası Yusuf ile münasebetleri konusunda doğum ve Kudüs'e götürülme olayları istisna edilirse hiçbir bilgi yoktur. Eğer Hz.İsa'nın bütün hayatı vahiy kabul ediliyorsa elbette onun kendi ailesi içindeki davranışları ve aile fertleri ile münasebetleri çok önemli olmalıdır. İndilerde özellikle Havariler ve diğer bazı öğrencileri ile ilgili çok teferruatlı haberler bulunmasına rağmen, annesi, üvey babası, kardeşleri ve diğer yakın akrabaları ile ilgili yeterli haberlere rastlamlmarnası, rastlanılan bazı haberlere göre ise onun aile fertleri ve diğer yakınları ile münasebetlerinin sıcak ve samimi olmaması çok gariptir. Mecdelli Meryem ile ilgili olarak indilerde geçen haberler, Hz.İsa'nm annesi Hz. Meryem ile ilgili olarak geçen haberlerden çok daha fazladır. Bazı Hristiyan mezheplere göre "Tanrı Annesi"(Thetekos) mertebesinde görülen Hz.Meryem, acaba Mecdelli Meryem kadar Hz.İsa'nın davet vazifesine katkıda bulunmamış mıdır?


159) Kitab-ı mukaddes. Matta, I: 1-17 ; Luka, 3 :23-38


160) Halbuki Hristiyan inancına ve İncillere göre Hz. Isa, bir erkekle temas etmeksizin annesinin rııhu'l-kudüs'ten hamile kalması ile dünya ya gelmiştir. İleride bu çelişkiyi daha detaylı bir şekilde ele alacağı/.


262


Hz- İsa'nın aile fertleri ile ilişkileri konusunda indilerde öylesine ilginç haberler vardır ki, bu haberlerden nerede ise Hz. Meryem'in, Hz.İsa'nm davetine icabet etmediği ve Hz. isa'nın, başta annesi olmak üzere bütün ailesini bu yüzden terkettiği hükmünü çıkarabileceğiz. Sinoptik indilerin üçünde de yer alan habere göre bir gün Hz. İsa'nın annesi ve kardeşleri, onun bulunduğu yere gelmişler ve onunla görüşmek istemişlerdir. Ancak Hz.İsa'nın etrafına toplanan büyük kalabalık yüzünden onun yanına yaklaşamayınca, etraftan biri "Annen ve kardeşlerin geldi seni çağırıyorlar" diye ona haber vermiştir. Bunun üzerine Hz. İsa orada bulunanlara hitaben, "Kimdir benim annem ve kardeşlerim?" dedikten sonra etrafında toplananlara bakarak "İşte annem, işte kardeşlerim! Tanrı'nın isteğini kim yerine getirirse kardeşim, kız kardeşim ve annern odur"(161) demiştir. Bir Tanrı, Tanrı Anneliği mertebesine erişen annesine nasıl böyle davranabilir ve onun hakkında böyle konuşabilir? Hz. İsa, annesinin görüşme isteğini nasıl reddedebilmiştir? Reddine gerekçe olarak etrafında toplanan insanlara "Siz Tanrı'nın isteğini yerine getirerek bana İnandınız, bu yüzden sîz benim gerçek annem ve kardeşi erimsiniz." dediğine göre o, kendisine inananları annesine ve kardeşlerine tercih etmiş olmuyor mu? Bu tercihe sebep, kendi ifadesi ile "Tann'mn isteğini yerine getirmek" olduğuna göre, demek ki onun annesi ve kardeşleri Tanrı'nın isteğini yerine getirmemişler ve Hz. isa'ya iman etmemişlerdir. Farz-ı muhal Hz.îsa'nın kardeşleri ve annesi ona İman etmemiş olsunlar, ilâhhk mertebesine erişmiş olan Hz.İsa, nasıî oluyor da onlar kendisine iman etmedi diye onların görüşme talebini reddedebiliyor?


161} Kitab-ı Mukaddes, Maa», 12: 46-50; Merrtoi, 3: 31-35; Luka,8: 19-21


263


Yuhanna inciline göre Kana düğününde oğlu Hz.tsa ile birlikte düğüne gelen Hz. Meryem, düğün sahibinin şarabının eksilmesi üzerine oğluna "Şarapları yok" diye söyleyip oğlundan düğün sahibine mucize yolu ile şarap temin etmesini isteyince Hz. İsa annesine "Kadın benden sana ne ?"{162) diye hakaretle cevap vermiştir. Yuhanna İnciline göre Hz.İsa, bir yandan burada annesini azarlarken, öbür yandan yine mucizesini göstererek suyu şaraba çevirmekten geri kalmamıştır.


indilerde takdim edilen Hz.İsa'nın, anne-baba, kardeşler ve ailenin diğer fertlerine karşı davranışları bir bütün olarak ele alınıp incelenirse onun, anne-baba ve aile sevgisinden kendisi yoksun olduğu gibi, onun, vermiş olduğu mesajlarda fıtraten insanlarda bulunmakta olan bu sevgi ve şefkati yok etmeye çalıştığı da görülür. İndilere göre o, kızı annesine, oğulu babasına, kadını kocasına, erkeği karısına düşman etmeyi hedef edinmiş görünmektedir. Luka İnciline göre Hz. İsa kalabalık bir toplulukla yolda yürürken, beraber yürüdüğü kimselere "Biri bana gelip de babasını, annesini, kardeşini, karısını, çocuklarım, hatta kendi canını bile gözden çıkarmazsa benim öğrencim olamaz"(163) demiştir. Yine Luka İnciline göre o, kendisini dinlemekte olan kalabalığa hitaben "Ben yer yüzüne ateş yağdırmaya geldim....Yer yüzüne barış getirmeye geldiğimi mi sanıyorsunuz? Size hayır diyorum, ben ayrılık getirmeye geldim. Bundan böyle bir evde beş kişi, ikiye karşı üç, üçe karşı iki bölünmüş olacak, baba oğluna karşı, oğul babasına karşı, anne kızına karşı, kızı annesine karşı, kaynana gelinine karşı, gelin kaynanasına karşı olacaktır."(164) şeklinde konuşmuştur. İndilerde mevcut olan buna benzer birçok


162) Kitab-ı Mukaddes, Yuhanna, 2 : 1-4


163) Kitab-ı Mukaddes. Luka, 14: 25-26 ; Matta, 101 34-35


164) Kitab-ı Mukaddes, Luka, 12:49-53


264


ifade, aile fertleri arasında var olması gereken saygı, sevgi ve şefkat bağlarını yokedici niteliktedir. Hz. İsa kendisine inanmayan annesini ve kardeşlerini reddettiği gibi, kendisine İnananların da anne ve babalarını, kardeşlerini, çocuklarını ve eşlerini terketm el erini, kalplerinde onlara sevgi ve saygıya yer bırakmamalarını istemektedir.


Konular

1) Hz.îsa'nın Gençliği Hakkında indilerde Bilgi Olmayışı
2) Muharref İndilere Göre Hz.îsa'nın Cinsel Hayatı
b- Muharref Dört İncillerde Geçen Hz.İsa'run Mucizeleri
1) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Hastaları Tedavi Etmesi
2) Muharref İncillere Göre Cinleri Çıkarması veya Kovması
3) Muharref İncillere Göre Gelecekte Olacağını Haber Verdiği Hadiseler
4) Muharref İncillere Güre Hz. İsa'nın Suretinin Değişmesi
5) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Ölüleri Diriltmesi
6) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Yiyeceği, İçeceği Arttırması ve Malı Bereketlendirmesi
7} Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Su Üstünde Yürümesi
8) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Fırtınayı Dindirmesi
9) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi
c- Muharref Dört İncilde Geçen Hz.İsa'mn Vaaz ve Nasihatleri
1) Muharref incillere Göre Hz. İsa'nın Kendisine Karşı Olanlara Karşı Tutumu ve Hitap Tarzı
2) Muharref İncillere Göre Dostlarına Karşı Tutum ve Davranışları
3) Muharref İncillere Göre Annesine ve Kardeşlerine Karşı Tutumu
4) Muharref İncillere Göre Hz.îsa'nın İncir Ağacına Lanet Olayı
5) Muharref İncillere Göre Hz.İsa'da Hayvan Sevgisi, Onun Hayvanlara Saldırması
6) Muharref incillere Göre Hz.isa'nm İnsanı, Kendi Bedenine Eziyet Etmeye Teşvik etmesi
7) Muharref İncillere Göre Hz.îsa'nın Sözlerinde Kin ve Nefret Unsurları
8) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Kölelik Anlayışı
9) Muharref încillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayırimi
10) Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Sözlerinde Erkeklerin Kendilerini Hadım Etmeye ve Evlenmemeye Teşvik Edilmeleri
11) Muharref İncillere Göre Hz Isa'nın Sözlerinde Kadın Haklari ve Boşanma
12) Muharref İncillere Göre Hz.Isa'nın Sözlerinde Servet Düşmanlığı ve Tembellik
13) Muharref İnciller ve Komünizm
14) Muharref İncillerde Sömürü ve Faiz Anlayışı
7- DÖRT İNClLDE GÖRÜLEN ÇELİŞKİLER
a- Muharref İncillerde Hz.Isa'nın Nesebi Konusunda Görülen Çelişkiler
b- Muharref încillerde Hz.Yahya ile İlgili Çelişkiler